Z Roudničky na rozhlednu Milíř

Start a cíl: Roudničkaparkoviště na konci ulice Roudničská.

Délka: 7,3 km, cca 1 hod 30 min

Terén: rovinatý, cesty a pěšiny s měkkou podložkou, 3/4 s turistickým značením

Vhodné pro: pěší, Nordic walking, běh, procházku s dětmi. Není vhodné pro kočárek (části menšími pěšinami).

Občerstvení na trase: Stánek u rozhledny Milíř (pití, cukrovinky, otevřeno sezónně)

Mapa trasy:

Popis trasy:

Z okraje Roudničky (zde se dá pohodlně zaparkovat na konci ulice Roudničská). Vyjdeme po červené turistické trase směr rozhledna Milíř. Cesta je pohodlně široká, s měkkou podložkou. Po 1,7 km dojdeme k rozhledně Milíř. Rozhledna je otevřena sezónně cca od dubna do října, dle počasí. Také se zde platí vstupné. Aktuální informace o otevření a vstupném najdete zde.  Pokud byste si o rozhledně chtěli něco počíst, využijte informační leták. Rozhledna je poměrně vysoká a má průhledné schody - kdo se bojí výšek, už může mít trošku problém. Ale je z ní krásný výhled do Polabské nížiny a na elektrárnu Opatovice :). V okolí rozhledny se nachází stánek s občerstvením (otevřený také sezónně), posezení kryté i otevřené, prolézačky pro děti a jezírko s vyřezávaným vodníkem a modelem vodního mlýna.

Z rozhledny budeme pokračovat opět po červené turistické značce k rozcestí u hájovny. Zde přejdeme na modrou turistickou značku. Tato cesta je o něco menší, o to pro walkery příjemnější. Po modré pokračujeme až k rybníku Biřička. Po cestě mineme rozcestí Dubinka, kde je možnost otevřeného posezení. Před Biřičkou odbočíme na žlutou turistickou značku, po které dojdeme až k rybníku Cikán. V této části půjdeme kousek po Vodnické stezce se zastaveními s pohádkovými bytostmi. To si užijete, pokud jdete s dětmi. U rybníku Cikán odbočíme doleva po velké cestě bez turistického značení. Mineme pár chat, k jejichž konci zabočíme vpravo na cestu zpět do Roudničky. Projdeme chatovou oblastí zpět k autu do ulice Roudničská.

Užijte si výlet a ať to šlape!

Tip: Pokud si uděláte odbočku od Cikánu k rybníku Datlík, najdete zde hájovnu s celoročním prodejem ryb (každý čtvrtek od 14 do 18h). Více info zde. Zacházka prodlouží trasu o 1km. Ale alej vedle Datlíku je nádherná ;)