Okolo Biřičky a Cikánu

Start a cíl: konec ulice Na Biřičce

Délka: 5,2 km, cca 1 hod a 10min

Terén: velmi mírné převýšení, cesty a pěšiny s měkkou podložkou, většinou bez turistického značení

Vhodné pro: pěší, Nordic walking, běh, procházku s dětmi, není vhodné pro kočárek (část kolem Biřičky s kořeny)

Mapa trasy:

Popis trasy:

Tuto trasu začínáme u rybníku Biřička. Jde o známé odpočinkové místo na kraji Nového Hradce Králové. Nachází se zde restaurace Pavlína, dětské prolézačky, sportoviště i pláž na koupání. My vyjdeme po levém břehu rybníka po menší pěšině. Za Biřičkou se pustíme dále do lesa po příjemných cestách, které vedou do mírného kopce. Pozor na správné odbočky. Po cestě mineme i rozcestí Dubinka, kde najdeme příjemné sezení pro odpočinek. Po již větší cestě se pustíme k rybníku Cikán.

U rybníku Cikán se můžeme rozhodnout, zda si trasu prodloužíme o návštěvu rybníka Datlík (odbočka vlevo, prodloužení o 1 km - viz Tip 2), nebo se vydáme zpět k Biřičce (odbočka vpravo). Cesta mezi Cikánem a Biřičkou je nejrušnější z celé trasy (kromě samotné Biřičky), ale najdete zde například pěknou Vodnickou stezku pro děti (viz Tip 1).

Trasa je pohodová pro krátkou odpolední procházku po práci, nebo jako běžecká trasa. I děti si zde přijdou na své. Na závěr můžete zrelaxovat u restaurace Pavlína nebo se jen tak pokochat výhledem na Biřičku.

Užijte si výlet a ať to šlape!

Veronika

Tip 1: Vodnická stezka pro děti - mezi rybníky Biřička, Cikán a Datlík vede pohádková cesta pro děti plná pohádkových bytostí. Několik zastavení  najdete i na naší trase. Více info o stezce zde.

Tip 2: Pokud si uděláte odbočku od Cikánu k rybníku Datlík, najdete zde hájovnu s celoročním prodejem ryb (každý čtvrtek od 14 do 18h). Více info zde. Zacházka prodlouží trasu o 1km. Ale alej vedle Datlíku je nádherná ;)